האם אתה רוצים תנועה יותר גדולה לאתר שלך? המשך לקרוא ונעזור לכם בטקטיקה פשוטה ליצירת תנועה אמיתית – אתר רספונסיבי לנייד.
אנו נסביר בפשטות מהו אתר רספונסיבי ומדוע יש לך צורך שיהיה לך כזה.
ספויילררר! – עם העלייה בפופולוריות של טלפונים ניידים , אתה תעשה לעצמך פגיעה עצומה אם האתר שלך אם האתר שלך לא מותאם למשתמשים ניידים!!
מהו אתר רספונסיבי?
בראש ובראשונה, מהו אתר רספונסיבי למובייל? הרמז נמצא בכותרת- זהו אתר שנועד להגיב ולהתאים למכשירים ניידים, הן על ידי מראה אטרקטיבי והן על ידי עבודה יעילה עבור מבקרים בניידים.
אתה יכול להשיג זאת בקלות, באחת משתי דרכים:
1.צור אתר סלולרי עצמאי שאינו משתמש באותו קוד כמו גרסת שולחן העבודה (כתובות האתרים הללו נראות בדרך כלל בנוסח: m.mywebsite.com)
2.השתמש בעיצוב אתר רספונסיבי. זוהי האפשרות הפופולרית יותר שבה האתר שלך לנייד מתאים את עצמו אוטומטית מגרסת שולחן העבודה כדי להיראות טוב באותה מידה בטלפונים ובטאבלטים.
למה אני צריך אתר רספונסיבי לנייד?
אתם עשויים לשאול את עצמכם: האם זה באמת כל כך חשוב אם האתר שלי מותאם למכשירים ניידים? ובכן, הבה נגיד את זה כך: מדי יום, מספר המשתמשים הניידים באינטרנט גדל.
בשנת 2016, אחוז המשתמשים הניידים עלה על משתמשי הדסקטופ ברחבי העולם באינטרנט.
בשנת 2019, גוגל העריכה כי 61% מכלל החיפושים שלהם הגיעו מאנשים שחיפשו בטלפונים שלהם.
אנו רואים את המגמה הזו גם בכל העסקים שאנו מלווים, שם רוב המשתמשים המבקרים באתרים שנבנו מהטלפונים שלהם גדלים כל הזמן.
העובדה היא שגוגל בוחנת את הגרסה הניידת של האתר שלך כדי לקבוע כיצד היא צריכה לדרג בתוצאות של מנוע החיפוש.
לסיכום- אתר מובייל גרוע = דירוג נמוך = פחות תנועה.
מה שזה אומר בטווח הארוך (והקצר) הוא שמעולם לא היה חשוב יותר שהאתר שלך יעבוד וגם ייראה טוב במכשירים ניידים.
שמור על זה פשוט
כשזה מגיע לעיצוב אתרים, הפשטות היא באמת הטובה ביותר.
הרבה אתרים סובלים ממרכיבים מסובכים מדי כמו הניווט שלהם.
רק בגלל שזה אפשרי מבחינה טכנולוגית – לא אומר שאתה צריך לעשות את זה! ,אתה צריך לחשוב איך העיצוב שלך יגיע למשתמש הממוצע, וכשזה מגיע למשתמש הממוצע, יש כלל פשוט- אם הוא לא יבין, הוא יעזוב.
לכן, עכשיו יותר מתמיד, חשוב למשוך את תשומת הלב של המשתמש, באמצעות פריסת אתר קלה וברורה.
מה זה אומר עיצוב אתר רספונסיבי?
בקיצור, עיצוב אתר רספונסיבי אומר שהאלמנטים באתר האינטרנט שלך (כלומר, טקסטים, תמונות, סרטונים) מתכוונים אוטומטית לפי המכשיר שממנו מגיעים אליו.
הרזולוציה של כל דבר, מתפריטים ועד תמונות, צריכה להשתנות בהתאם כדי להעניק את חווית המשתמש הטובה ביותר, ללא קשר למכשיר שבו משתמשים.
מכיוון שרוב האתרים מיוצרים באמצעות מחשב, קל להזניח איך האתר ייראה במכשיר נייד.
כתוצאה מכך, שימוש בתבנית אתר רספונסיבית יקל עליך בהרבה.
התקן ליצירת אתר אינטרנט היה מותאם בעבר למשתמשים שולחניים בלבד (מבקרים במחשבים ובמסכים גדולים).
כיום, הרעיון הפוך: המשתמש מובייל חייב להיות המוקד בעת עיצוב אתר אינטרנט, ורק לאחר שהדבר הושג, כדאי להתחיל להבין את גרסת שולחן העבודה.
בעיצוב אתרים, זה ידוע בתור מובייל תחילה(mobile first).
סטטיסטית, משתמשי שולחן העבודה מתנהגים בצורה שונה מאוד באינטרנט.
ראשית, בנייד, לא רק שאתה עובד ברזולוציה נמוכה יותר, אלא שיש לך הרבה פחות מסך לעבוד איתו וללא עכבר לנווט באתר.
למשתמשים ניידים יש פחות סבלנות וטווח תשומת לב, כך שהצורך למשוך את תשומת הלב שלהם ישר הוא הכרחי.
איך כדאי לעשות זאת? שוב, זה פשוט.
הודעות ברורות ואתר קל לניווט.
כאן נכנס לתמונה עיצוב אתר רספונסיבי, המאפשר את חוויית המשתמש הנייד הטובה ביותר.